Kisah itu

Oktober 4, 2006

Aduhai ‘bapa’

Filed under: Uncategorized — anassaudi @ 1:13 pm
Tanpa apa
Tiba-tiba
Sedar sahaja
Kau bergelar ‘bapa’

Tidak semena mena
Baru setahun tambah dua
Belum pun dua puluh dua
Kau bergelar juara

Aku pelik
Mereka pelik
Apa kau repek
Kau ditegur apek

Siapa beri
Aku tak erti
Kenapa Pembesar Teknologi?
Adakah kau nak naik gaji?

Aduhai mama
Payau benar rasanya
Kopi teh pun sama
Jawab mama:”Tak ada gula”

Aduhai bapa
Carikan mama gula
Kenapa bapa?
Kau tidak tahu apa-apa!

Internet ada
Telefon ada
Duta pun ada
Surat juga yang kau suka

Mereka menipu
Kau rasa begitu
Jika itu
Tunjukkan bukti padaku

Sungguh bahaya
Jika ‘bapa’ lena
Semua tak kena
Berubahlah segera!

Hampir terlupa
Pesanan bapa
Kepada si apek tua
Jangan buat lagi ya!

HAhaHA

9 Komen »

  1. sungguh tinggi bahasa saudara anas ni..huhu..tak paham…..(atau mungkinkah saya yang kurang pandai mentafsir maksudnya…)
    -I love BM more than english?-

    Komen oleh Anonymous — Oktober 4, 2006 @ 2:31 pm

  2. tu ler satira namanya ….pasal pak lah ler tu

    Komen oleh Anonymous — Oktober 4, 2006 @ 8:56 pm

  3. wah3..aku rase aku phm sape bapa,sape apek tuh.harap2 apek tuh tk buat hal lg la kan…tahniah kerana telah mengahsilkan satu puisi yg sungguh hebat..=)

    Komen oleh Anonymous — Oktober 5, 2006 @ 3:33 am

  4. blur skit…enlighten us about the poem skit

    Komen oleh Mr Syah — Oktober 5, 2006 @ 11:11 am

  5. setelah bace kali kedua dan tanya ko!! baru aku phm.. mantap2!!
    sungguh mendalam puisi mu itu wahai anas!! tahniah..

    Komen oleh mohd azmir — Oktober 5, 2006 @ 12:22 pm

  6. langsung tak faham

    Komen oleh Anonymous — Oktober 7, 2006 @ 1:52 am

  7. Tidak mengapa jika tidak faham. Bagi yang faham,hehe, sudah cukup bagus..Kalau boleh saya tak nak sapa sapa pun faham..

    Komen oleh Anas — Oktober 8, 2006 @ 5:25 am

  8. hahahahahahahaha.. bongek ar kau anas.. Nas, tak sabar tunggu bapa ngan mama bercerai kan? bapa asik tidur je.. time meeting tido.. hehe.. kesian mama.. makin hari makin terseksa.. =(

    Komen oleh sangkuriang — Oktober 10, 2006 @ 4:59 pm

  9. Tidurkan baik untuk kesihatan
    chill sudeyh
    haha

    Komen oleh Anas — Oktober 10, 2006 @ 6:26 pm


Suapan RSS untuk komen-komen bagi kiriman ini. TrackBack URI

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Create a free website or blog at WordPress.com.

%d bloggers like this: