Kisah itu

Mac 18, 2008

Ini adalah surat saya kepada dia

Filed under: Uncategorized — anassaudi @ 10:30 am

Kepada yang bakal membaca, amaran saya kepada anda, entri ini khas untuk dia, yang hari lahirnya jatuh pada hari ini 18/3. MAKA, tinggalkan entri ini sekiranya anda tidak mahu mendengar kata-kata cinta bersulam bunga dari saya. Haha

Ini adalah surat terbuka, dari saya kepada dia
__________________________________________________________________________________________________________

Dia,
Lembah Pantai,
59200 KL,
Malaysia

18/3/2008

Kehadapan awak yang namanya terpaksa dirahsiakan demi faktor-faktor keselamatan,

Apa khabar awak di sana? Harap sihat hendaknya. Saya di sini sihat-sihat sahaja. Bukan saya sahaja, malah rakan rumah saya yang bernama Selor(bukan nama sebenar) juga sihat.

Umum mengetahui bahawa hari ini adalah hari Selasa bertarikh 18 haribulan
Mac. Namun, umum tidak mengetahui bahawa hari ini adalah hari jadi
awak. Maka dengan ini saya mengucapkan selamat hari lahir kepada awak.
Saya mendoakan segala yang terbaik buat awak. Semoga apa yang dikerjakan ketika
ini, akan mencipta lorong-lorong yang menuju ke arah kejayaan.

Tarikh ini juga bukan sahaja bermakna kepada ayah, ibu, abang-abang, dan kakak
awak, malah turut bermakna kepada saya.
Hurmm. Kenapa ya? Saya pasti jawapannya sangat jelas, tetapi saya tetap mahu menegaskan bahawa awak penting dalam hidup saya. Maka, hari kelahiran awak merupakan hari yang ceria buat diri saya juga.

[pada yang masih membaca(selain awakla), anda sangat menyibuk!]

Awak,
Ini adalah luahan hati saya.Kita berdua dahulu punya sejarah silam yang sendiri.
Saya berterima kasih kepada awak
yang membuatkan saya terus menjalani kehidupan dengan melihat jalan di hadapan,
apa di hadapan,bukan di belakang. Jalan di hadapan itu walaupun berliku, tetapi
harus untuk gagah dilalui, kerana ada sumber motivasi, iaitu awak. Mudah-mudahan, segala rintangan dan pengharapan yang dilalui, akan dirasai juga kesan hasilnya..

Masih ingatkah pemandangan di atas? Ya, di sinilah Pelabuhan Wellington, tempat berdekatan universiti anda. Saya pasti, anda pasti ,merindui segala yang berlaku di sini, segala yang anda tempuhi dan harungi. Izinkan saya menjadi perasan buat seketika dengan mengatakan bahawa awak pasti merindui saya juga, lebih dari kerinduan awak kepada Lambton Quay, Pak n Save, Tren merentas bukit, penduduk yang ramah dan bermacam lagi panorama-panorama indah yang dikaitkan dengan Wellington.

Awak,
Saya masih berada di sini, dan awak pula berada di sana. Maka, saya harap kita sabar menanti kepulangan yang dinanti.

Sampai di sini sahaja warkah terbuka saya kepada awak.
Selamat hari jadi . Panjang umur murah rezeki.
Anggaplah ini sebahagian dari hadiah hari jadi saya kepada awak…sekadar yang saya termampu..

Ikhlas,
Penulis kisahitu

P.s: Surat ini ditulis sehari sebelum 18/3

2 Komen »

  1. anas, aku doakan ko bahagia dunia dan akhirat..x sabar nk tgk ko naek pelamin…hehe

    -napie-

    Komen oleh harne2 — April 13, 2008 @ 10:56 am

  2. “Selor(bukan nama sebenar) juga sihat”

    *cough*

    Komen oleh . . . — Julai 8, 2008 @ 6:15 am


Suapan RSS untuk komen-komen bagi kiriman ini. TrackBack URI

Tinggalkan Jawapan

Create a free website or blog at WordPress.com.

