Kisah itu

Julai 22, 2008

Brek

Filed under: Uncategorized — anassaudi @ 2:33 am

Semalam

Saya tidak sedar saya memandu laju dalam harapan menuju ke destinasi dengan cepat, selamat dan bergaya, sehinggalah saya ditegur oleh teman perjalanan saya.
“Perlahankan kenderaan ini, tekanlah brek”
Saya faham dia risaukan keselamatan kami. Kami berbalah sementara. Namun saya akur.
Dia risaukan keselamatan.
Saya mahu tiba cepat.
Kedua dua ada cara sendiri bersama niat yang satu.

Hari ini

Saya berhentikan kereta ini. Menekan brek sepenuhnya.
Dia keluar dan mencari teksi
Namun dia sempat berjanji, kita jumpa dan bersama-sama di destinasi.
Dan saya angguk, menunggu saat itu
Saya tidak meneruskan perjalanan, terkedu, terdiam, memikirkan meneruskan perjalanan seorang diri.
Saya akan mulakan perjalanan kembali, dengan harapan menuju destinasi.
Saya percaya, perjalanan ini sangat jauh jika tidak ditemani kesabaran.

Tinggalkan Komen »

Tiada komen.

Suapan RSS untuk komen-komen bagi kiriman ini. TrackBack URI

Tinggalkan Jawapan

Blog di WordPress.com.

