Kisah itu

September 28, 2008

Wayang

Filed under: Uncategorized — anassaudi @ 5:12 am


Ramadan bakal meninggalkan saya, dia, awak, mereka dan kami. Terdetik di dalam hati adakah segala kebaikan yang dilakukan hanya bersandarkan pada bulan ramadan?. Adakah kita sekadar berlakon dengan watak alim dan warak hanya pada bulan ini? Atau dengan erti kata lain adakah kita bermain wayang?

Mohon doa agar segala amalan diterima, diampun, dan dilepaskan dari api neraka. Mohon juga agar kita tidak bermain wayang, kerana sesungguhnya kita adalah muslim sepenuh masa, bukan separuh masa, sesuku masa, mahupun setiga suku masa.

Kita selalu bising-bising akan ahli-ahli politik yang bermain wayang dan berlakon bagi meraih simpati pengundi. Namun, usah dilupakan diri sendiri. Adakah kita bermain wayang dengan Tuhan?
Mohon dijauhkan..

P.s:
1. Dengan izin Tuhan, ini adalah ramadan terakhir saya.. Ramadan terakhir di sini, Christchurch. Pertama ramadan saya di sini saya sudah tempuhi, dengan perasaan rindu pada keluarga di sana. Ramadan terakhir ini di sini hampir habis saya tempuhi, masih dengan perasaan rindu pada keluarga di sana, si dia, dan saya juga tahu, saya akan rindu pada pada rakan-rakan di sini yang bakal saya tinggalkan nanti….

2. Melati 5 sudah dibebaskan. Doakan Melati 2 menyusul selepas ini. Moga-moga semua sempat beraya bersama keluarga, bukan bersama lanun-lanun nun jauh di sana… [bersalah]

3. Alhamdulillah, atas segala ujian dan kesukaran yang kita tempuhi. Contohi Abg Dol ini, hilang anak, hilang bini, hilang ibu, ucapan Alhamdulillah segar meniti di bibir.

1 Komen »

  1. Terima kasih le dgn link cerite abg dol tu ye. menarik jugak aku tonton. haha.

    Komen oleh bob — Oktober 3, 2008 @ 5:25 pm


Suapan RSS untuk komen-komen bagi kiriman ini. TrackBack URI

Tinggalkan Jawapan

Create a free website or blog at WordPress.com.

